Saturday, April 30, 2011

Writing data to EXCEL

Here is a simple code to write data in EXCEL from X++

static void Write2ExcelFile(Args _args)
{
InventTable inventTable;
SysExcelApplication application;
SysExcelWorkbooks workbooks;
SysExcelWorkbook workbook;
SysExcelWorksheets worksheets;
SysExcelWorksheet worksheet;
SysExcelCells cells;
SysExcelCell cell;
int row;
;
application = SysExcelApplication::construct();
workbooks = application.workbooks();
workbook = workbooks.add();
worksheets = workbook.worksheets();
worksheet = worksheets.itemFromNum(1);
cells = worksheet.cells();
cells.range('A:A').numberFormat('@');
cell = cells.item(1,1);
cell.value("Item");
cell = cells.item(1,2);
cell.value("Name");
row = 1;
while select inventTable
{
row++;
cell = cells.item(row, 1);
cell.value(inventTable.ItemId);
cell = cells.item(row, 2);
cell.value(inventTable.ItemName);
}
application.visible(true);
}